Reactie van de Pensioenfederatie op het concept wetsvoorstel invoering extra geboorteverlof

In het Regeerakkoord is afgesproken het verlof voor partners bij de geboorte van een kind uit te breiden van 2 dagen met behoud van loon naar 1 week met behoud van loon en aanvullend 5 weken verlof zonder loon. Gedurende die 5 weken hebben de partners wel recht op een uitkering van het UWV ter hoogte van 70% van het loon (met een maximum).

Het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft een internetconsulatie gedaan voor het wetsvoorstel waarin dit extra geboorteverlof wordt geregeld. Vanuit de Pensioenfederatie is als aandachtspunt meegegeven dat in het Uitvoeringsbesluit loonbelasting 1965 geregeld moet worden dat over periodes van aanvullend verlof ook pensioenopbouw mag plaatsvinden.

Bron: de Pensioenfederatie