Pensioenfederatie en Stichting van de Arbeid trekken samen op in aanpak diverse samenstelling pensioenfondsorganen

De twee partijen die betrokken zijn bij de Code Pensioenfondsen hebben na de laatste rapportage van de Monitoringcommissie Code Pensioenfondsen de handen ineen geslagen om verdere stappen te zetten zodat aan de eigen diversiteitsdoelstellingen wordt voldaan.

Een gezamenlijke aanpak vinden partijen van belang omdat ondanks alle bestaande initiatieven zoals PensioenLab (jongeren) en ViiP (vrouwen) en de overtuiging dat diversiteit belangrijk is, het resultaat voor de sector als geheel achterblijft bij de verwachting. De Pensioenfederatie en de Stichting van de Arbeid lichten in een brief aan de Tweede Kamer toe op welke manier zij de komende jaren, gestructureerd, gezamenlijk optrekken. Daarmee ondersteunen partijen de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid in zijn boodschap aan de Tweede Kamer.