Pensioenfederatie publiceert Jaarverslag 2017

De Pensioenfederatie heeft vandaag het Jaarverslag 2017 uitgebracht. Het verslag bevat, naast financiële en organisatorische informatie, een beknopt overzicht van de voortgang die in het afgelopen jaar op tal van voor de pensioensector belangrijke terreinen is geboekt. Het overzicht is zeker niet uitputtend en beperkt zich tot hoofdlijnen.

Het jaarverslag geeft een terugblik op veel van de onderwerpen die eerder in de Beleidsagenda 2017 van de Pensioenfederatie zijn beschreven. Als kernthema’s staan daarin onder meer benoemd de bereidheid tot vernieuwing in een veranderende samenleving, focus op de deelnemer en het sterk houden van de relatie met de leden. Deze kernthema’s spelen als leidende begrippen een rol bij vrijwel alle afzonderlijke beleidsdossiers – soms direct zichtbaar en soms wat meer op de achtergrond. Het jaarverslag 2017 is uitsluitend in digitale vorm beschikbaar.