Cruciale vragen over btw lasten blijven onbeantwoord

Btw lasten hollen het pensioenresultaat uit. Het is geen belasting op gebruik, maar een belasting op werkend en gepensioneerd Nederland. De Pensioenfederatie constateert dat de overheid vooralsnog willens en wetens niet de ruimte wil zien en niet wil benutten om pensioendeelnemers vrij te stellen van onnodige en toenemende btw lasten.

Afgelopen mei heeft de Pensioenfederatie in een brief de mogelijkheden voor een vrijstelling op een presenteerblaadje aangedragen bij de staatssecretaris van Financiën, maar vooralsnog is een reactie uitgebleven. De Tweede Kamer heeft in juli kritische schriftelijke vragen gesteld aan de staatssecretaris. Volgens de Pensioenfederatie blijven cruciale vragen vanuit de Kamer met de recente reactie van 2 oktober 2018 wederom onbeantwoord. Dat is des te pijnlijker, omdat de antwoorden aan de Kamer veelal het gevoel oproepen dat de gestelde vragen een herhaling van zetten zijn. Dat is niet het geval: de staatssecretaris draait naar onze stellige overtuiging structureel om de hete brij heen. De Pensioenfederatie heeft daarom een nieuw position paper uitgebracht over dit onderwerp.

Bron: Pensioenfederatie