Pensioenfederatie betreurt achterwege blijven pensioenakkoord

Nu er geen pensioenakkoord tot stand is gekomen tussen sociale partners en kabinet, ontbreekt er een duidelijke richting voor de toekomst van het pensioenstelsel. De Pensioenfederatie vindt dit zorgelijk. De problemen die het huidige stelsel met zich meebrengt blijven, ten koste van deelnemers en gepensioneerden, onopgelost.

Aanpassingen van het pensioenstelsel zijn noodzakelijk voor de huidige en toekomstige generaties Nederlanders. De Pensioenfederatie roept de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid op om samen met sociale partners te zoeken waar de ruimte zit om noodzakelijke veranderingen door te voeren. Hierbij benadrukt de Pensioenfederatie dat een breed maatschappelijk draagvlak noodzakelijk is om pensioenhervormingen succesvol door te voeren.