UPO-modellen 2019 officieel vastgesteld

Minister Koolmees van het ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft op 28 december 2018 de UPO-modellen voor 2019 officieel vastgesteld.

De Pensioenfederatie en het Verbond van Verzekeraars publiceerden de modellen en handleiding voor het UPO 2019 al begin juli 2018 op deze website voorafgaand aan de officiële vaststelling door de minister. De koepelorganisaties deden dit om pensioenuitvoerders tijd te geven de modellen te implementeren. Het UPO 2019 is namelijk op diverse onderdelen gewijzigd ten opzichte van het UPO 2018. Dat is het gevolg van de implementatiewet IORP II. In de handleiding van het UPO 2019 staat op pagina 3 en 4 een overzicht met de wijzigingen ten opzichte van het UPO 2018.

Bron: ministerie van SZW / Pensioenfederatie