Pensioenchecker wint Pensioenwegwijzer 2020

Donderdag 5 november is voor de zesde keer de PensioenWegwijzer uitgereikt aan een organisatie uit de financiële sector met het meest innovatieve praktijkvoorbeeld om pensioenkeuzes makkelijker te maken.

DSC09241 DEF Juryprijs

Met medewerking van minister Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid werd de prijs digitaal uitgereikt aan Ester Iking. Zij nam de prijs in ontvangst namens ABP, PFZW, PME, PMT en de Pensioenfederatie voor hun initiatief de Pensioenchecker. De jury roemde de aanpak vanwege de mooie samenwerking, de brede toepasbaarheid, het handelingsperspectief en de eenvoud van de app.

De Pensioenchecker is gelanceerd tijdens de Pensioen3daagse op 4 november en binnen een aantal dagen al meer dan 15.000 keer gedownload. Deze nieuwe app geeft mensen in één oogopslag inzicht in hun persoonlijke, netto pensioeninkomen. Ook kunnen zij eenvoudig zien of en hoeveel zij zelf kunnen bij sparen en wat de financiële consequentie is van eerder met pensioen gaan. De app activeert maar kan ook rust brengen omdat mensen zien dat hun pensioen gewoon goed geregeld is. De Pensioenchecker is ontwikkeld op basis van uitgebreid onderzoek onder deelnemers. Daaruit blijkt dat deelnemers graag willen weten wanneer ze met pensioen kunnen gaan en wat ze dan totaal netto ontvangen (inclusief AOW). Deze informatie willen ze bovendien zo eenvoudig mogelijk aangeboden krijgen, zonder uitgebreide uitleg. De Pensioenfederatie is er trots op dat we dit nu in gezamenlijkheid kunnen aanbieden via een eenvoudige app.

Ga voor meer informatie over de Pensioenchecker naar: www.pensioenchecker.org.