Uitkomst onderzoek SPIL: verantwoord beleggen rendeert

Verantwoord beleggen kan een positieve bijdrage aan leveren aan de financiële prestatie, zowel in de vorm van een hoger rendement als in de vorm van een lager risico. Dat blijkt uit onderzoek van Sustainable Pension Investments lab (SPIL). Zie de publicatie Het financiële rendement van verantwoord beleggen.

SPIL is in 2016 opgericht door een groep bestuurders en experts om kennis en informatie over duurzaam beleggen toegankelijk te maken voor pensioenbestuurders. Edith Maat, plaatsvervangend directeur van de Pensioenfederatie, is een van de deelnemers aan SPIL.

De leden van SPIL ontwikkelen ideeën voor een verdere verduurzaming van de belegging van de Nederlandse pensioengelden. Zij gaan hierover in gesprek met de sector en betrokkenen. Voor meer informatie zie de website www.spilplatform.com.

Bron: de Pensioenfederatie/SPIL