Pensioenfederatie reageert op consultatie Wet bekostiging financieel toezicht

De Pensioenfederatie heeft dinsdag 15 augustus gereageerd op de internetconsultatie over de Herziening Wet bekostiging Financieel toezicht.

De essentie van onze reactie is dat wij het nut en de noodzaak voor de voorgestelde wijzigingen niet zien. Bovendien wordt met het wetsvoorstel de parlementaire controle belemmerd, door diverse onderdelen van de huidige Wet bekostiging financieel toezicht uit de wet zelf te halen en te regelen via Algemene Maatregelen van Bestuur en Ministeriële regelingen.

Sinds het vervallen van de overheidsbijdrage is die parlementaire controle juist een belangrijke countervailing power om de steeds verder stijgende toezichtkosten te beteugelen. De volledige reactie van de Pensioenfederatie vindt u hier.

Bron: de Pensioenfederatie