Input Pensioenfederatie voor rondetafelgesprek evaluatie Wet aanpassing Financieel toetsingskader

De Pensioenfederatie heeft een position paper naar de Tweede Kamer gestuurd ten behoeve van het rondetafelgesprek evaluatie Wet aanpassing Financieel toetsingskader (FTK) dat plaatsvindt op 17 mei aanstaande. Gerard Riemen, algemeen directeur van de Pensioenfederatie, neemt deel aan het rondetafelgesprek.

De inzet van de Pensioenfederatie bij de evaluatie van de Wet aanpassing Financieel Toetsingskader is om de technische knelpunten te verbeteren en de onduidelijkheden die nog in het toetsingskader zitten, helder te krijgen. In het evaluatietraject zijn voor ons stabiliteit, het kunnen uitoefenen van een optimaal beleggingsbeleid, het behoud van bestuurlijke verantwoordelijkheid en een andere invulling van de haalbaarheidstoets de belangrijkste onderwerpen.

Bron: Tweede Kamer / Pensioenfederatie