Ger Jaarsma voorgedragen als nieuwe voorzitter Pensioenfederatie

Het bestuur van de Pensioenfederatie heeft Ger Jaarsma (1968) voorgedragen als voorzitter van de Pensioenfederatie. Op de algemene ledenvergadering op 21 september a.s. besluiten de leden van de Pensioenfederatie over zijn benoeming.

Ger Jaarsma Cees 1

Ger Jaarsma beschikt over een brede bestuurlijke ervaring bij brancheorganisaties, kent de wereld van sociale partners en de politiek. Ger Jaarsma: “Ik zie er naar uit om bij de Pensioenfederatie de strategische opgaven handen en voeten te geven. In de pensioenwereld gaat veel veranderen; ik kijk er naar uit om, samen met de leden, sturing te geven aan deze veranderingen en om alle externe betrokken partijen daarin mee te nemen.”

José Meijer, voorzitter a.i.: “De gedegen bestuurlijke en politieke ervaring, kennis van semi-publieke organisaties en governancevraagstukken van Ger Jaarsma sluiten aan bij wat de Pensioenfederatie de komende periode, met zoveel veranderingen, nodig heeft. Zijn ervaring met thema’s als financiële weerbaarheid en wonen zijn een mooie aanvulling op alle onderwerpen waar de Pensioenfederatie mee aan de slag gaat. Ik geef het stokje vol vertrouwen aan hem door.’’

Als de alv instemt met zijn benoeming, beëindigt Ger Jaarsma zijn voorzitterschap bij NOA (Nederlands Ondernemersvereniging voor Afbouwbedrijven) en start hij direct als voorzitter van de Pensioenfederatie.

Loopbaan
Ger Jaarsma is momenteel voorzitter van de Stichting PayOK en van de NOA (Nederlands Ondernemersvereniging voor Afbouwbedrijven). Daarvoor was hij voorzitter van de makelaarskoepel NVM en bekleedde hij directie- en voorzittersrollen bij kredietbanken en de branchevereniging voor schuldhulp en financiële dienstverlening NVVK. Ger Jaarsma heeft bedrijfskunde gestudeerd en is zijn loopbaan begonnen als ondernemer.

Persoonlijk
Ger Jaarsma woont in Leeuwarden, is getrouwd en heeft twee dochters en een zoon in de tienerleeftijd.