Platform voor de Duurzame Financiering publiceert opnieuw 2 SDG Impact Measurement Overviews

De werkgroep SDG Impactmeting onder het DNB Platform voor de Duurzame Financiering heeft opnieuw 2 Impact Measurement Overviews gepubliceerd over de VN Sustainable Development Goals (SDGs) 2 (geen honger) en 7 (betaalbare en duurzame energie). De papers zijn nummer 4 en 5 van een reeks documenten waarin per SDG uiteen wordt gezet welke methodologieën, databronnen en praktijkvoorbeelden uit de markt er op dit moment beschikbaar zijn om impact te meten.

De Nederlandsche Bank (DNB) heeft het Platform voor Duurzame Financiering in 2016 opgericht met als ambitie om de aandacht voor duurzame financiering in de financiële sector te vergroten en samenwerking te stimuleren. De focus ligt op milieu, sociaal en governance. De Pensioenfederatie heeft vanaf het begin actief bijgedragen aan dit initiatief. In de onderliggende themawerkgroepen zijn vele pensioenfondsen en/of pensioenbeheerders actief, zo ook in de werkgroep SDG Impactmeting, waar PGGM in de lead is.