Wetsvoorstel aanpassing regeling automatische waardeoverdracht klein pensioen en invoering van afkoop klein nettopensioen ingediend

Vandaag heeft staatssecretaris Wiersma het wetsvoorstel ingediend waarin de regeling voor automatische waardeoverdracht klein pensioen en invoering van afkoop klein nettopensioen wordt aangepast. De staatssecretaris streeft er naar deze wetgeving op 1 april 2022 van kracht te laten worden.

Met dit wetsvoorstel wordt tegemoet gekomen aan de wens van de Pensioenfederatie. Ook de Stichting van de Arbeid en het Verbond van Verzekeraars staan achter deze aanpassing die de mogelijkheden voor automatische waardeoverdracht klein pensioen en afkoop klein nettopensioen verruimen. Hiermee blijft meer pensioen de pensioenbestemming behouden en kunnen administratieve lasten beperkt worden.

Bron: ministerie van SZW / Pensioenfederatie