Shaktie Rambaran Mishre geeft gastles in Week van het Geld

Pensioen is geld voor later. In de Week van het Geld worden daarom ruim 50 gastlessen over pensioen gegeven door medewerkers van pensioenfondsen. Op MBO-scholen, want die studenten gaan al snel aan de slag op de arbeidsmarkt.

Shaktie Rambaran Mishre gaf vanmorgen een gastles. Zij is voorzitter van de Pensioenfederatie, de koepel van pensioenfondsen. Ook bij de opening van de Week van het Geld in Breda stond ze voor de klas. Op het ROC Mondriaan in Den Haag vertelde ze vanmorgen waarom het zo belangrijk is dat studenten nu al iets over pensioen weten: “Binnenkort gaan deze jongeren aan het werk, dan is de kans groot dat ze via hun werkgever pensioen opbouwen. Naast het maandelijks salaris op je bankrekening wordt er dan ook een potje gevuld met geld voor later: je pensioen. Pensioen gaat dus over jouw geld. Dan is het ook eigenlijk heel logisch dat je daar dan alles van af wilt weten. Dus mijn tip: Check zodra je begint met werken in elk geval bij je werkgever hoe jouw pensioen geregeld is. En óf het geregeld is!”

In de les gaan de studenten ook zelf aan de slag met het lesmateriaal. “In de interactie die ontstaat, komen de belangrijkste vragen op tafel. Zo’n gastles is een mooie gelegenheid om over geld voor later te praten!”, aldus Shaktie Rambaran Mishre.

Bekijk hier het filmpje van de gastles:

Bron: Pensioenfederatie