Kirsten Wilkeshuis benoemd tot manager Public Affairs bij Pensioenfederatie

Kirsten Wilkeshuis is vanaf 1 april 2021 manager Public Affairs bij de Pensioenfederatie. Zij volgt Richard Pauw op.

Kirsten Wilkeshuis

Na een rechtenstudie aan de VU, promoveerde Kirsten Wilkeshuis (1979) op het onderwerp Publieke belangen en nutssectoren. Zij startte in 2010 als advocaat bij het bureau Pels Rijcken & Droogleever Fortuijn,  waarna zij overstapte naar Netbeheer Nederland als Legal Counsel en later lead Public Affairs & Strategie/plaatsvervangend directeur. Zes jaar later maakte zij de overstap naar Stedin als adviseur bestuurlijke zaken & corporate governance.

Kirsten Wilkeshuis: “Mijn drive vind ik in de (semi-)publieke zaak. Staan voor mijn overtuigingen en het verlangen en de ambitie om van daaruit bij te dragen aan een betere wereld voor iedereen. Daarom denk ik dat de pensioenwereld goed bij mij past. Ik houd ervan complexe vraagstukken terug te brengen naar de kern. Ik zie er naar uit om samen met de collega’s en de leden van de Pensioenfederatie aan de slag te gaan met de brede variëteit aan pensioendossiers die nu actueel zijn.”

Kirsten Wilkeshuis is politiek en maatschappelijk betrokken als lid van de Provinciale Staten in Zuid-Holland voor D66 voor Economie en Groen. Ook is zij lid van de Raad van Toezicht van Duurzaam Den Haag.