Subsessie 4: Voordeel van het Toetsingskader

Pasfoto Jacco Jacobs-Jacco JacobsDNB

Aan tafel: Jacco Jacobs (Hoofd Expertisecentrum Operationele & IT-risico’s bij DNB), Bas van Tongeren (Operational Risk Manager bij SPMS) en Mandy Ros (gespreksleider vanuit de Pensioenfederatie).

Hoofdboodschap: De Good Practice Informatiebeveiliging van DNB biedt pensioenfondsbestuurders, naast een minimum norm waaraan voldoen moet worden, concrete handvaten hoe pensioenfondsen de beheersing van de risico’s op het gebied van informatiebeveiliging en cybersecurity kunnen vormgeven. Dit neemt niet weg dat pensioenfondsbesturen zich continu moeten afvragen of ze voldoende grip hebben op de informatieveiligheid.

Klik hier voor de gebruikte sheets.

https://www.youtube.com/embed/IIFCniYhk4A" width="640" height="360" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen oallowfullscreen msallowfullscreen allowfullscreen style="border:0

Uw eventuele vragen over dit onderwerp kunt u mailen naar risicomanagement@pensioenfederatie.nl.