Subsessie 5: Een digitale aanval, wat nu?

Pasfoto Dirk de Hen-Dirk den HenBDO

Aan tafel: Dirk de Hen (Partner Forensisch Onderzoek bij BDO), Bert Keuter (Manager Operational Risk bij TKP) en Marleen Buijsman (gespreksleider vanuit de Pensioenfederatie]).

Hoofdboodschap: Zorg dat de cyber incident response georganiseerd is! Van recente incidenten leren we dat organisaties zich niet moeten afvragen óf een beveiligingsincident gaat plaatsvinden, maar wanneer. Pensioenfondsen moeten daarom hun aandacht richten op de voorbereiding van kritieke incidenten, aangezien het garanderen van preventie nauwelijks mogelijk is, laat staan haalbaar. De manier waarop een pensioenfonds omgaat met een aanval heeft direct gevolgen op de totale kosten van een incident.

Klik hier voor de gebruikte sheets.

https://www.youtube.com/embed/cV_XjsQS_PA" width="640" height="360" webkitallowfullscreen mozallowfullscreen oallowfullscreen msallowfullscreen allowfullscreen style="border:0

Uw eventuele vragen over dit onderwerp kunt u mailen naar risicomanagement@pensioenfederatie.nl.