Webinar IMVB & toekomst van IMVB bij pensioenfondsen

In 2019 startten we vol goede moed met het Pensioenfondsenconvenant. Vier jaar later, tijdens het laatste jaar van het convenant, is ESG due diligence bij veel pensioenfondsen geland en (deels) geïmplementeerd. Het laatste Monitoringrapport liet zien dat veel pensioenfondsen serieus bezig zijn met de implementatie, maar dat een laatste sprint noodzakelijk is. Daarom is 2022 een cruciaal jaar voor het succes van ons bijzondere convenant. Tegelijkertijd heeft de wereld van ESG due diligence en MVB niet stil gestaan. Zo heeft de Europese Commissie recent richtlijnen voor due diligence gepresenteerd.

Wij organisererden daarom op 21 april 2022 een webinar waarin de belangrijkste praktische zaken rondom het Convenant en de toekomst van IMVB in relatie tot wetgeving besproken werden. We sluiten af met een inspirerende presentatie over de paper van Sustainable Pension Investments Lab (SPIL), genaamd “de praktijk van langetermijnbeleggen”.

Presentatie
De sheets kunt u hier downloaden.

Hieronder kunt u het webinar terugkijken.

10:00 uur Opening
door host Mandy Ros
10:05 uur Panel – IMVB: de eindsprint van 2022
met Nienke van der Veen (World Animal Protection), Pascalle Langereis (SER), Will-Jan Jacobs (Pensioenfederatie)