Webinar besturen van een pensioenfonds - 21 maart 2023

Op dinsdagmiddag 21 maart 2023 organiseerde de Pensioenfederatie een webinar over hoe het geactualiseerde servicedocument ‘besturen van een pensioenfonds’ kan worden gebruikt.

Tijdens het webinar lichtten we toe welke nieuwe onderdelen zijn toegevoegd, hoe het servicedocument is opgebouwd en hoe het praktisch kan worden gebruikt. De volgende leden van de schrijfgroep nemen u daarin graag mee:

• Chantal Boekkooi (Pensioenfonds Heineken)
  • Celeste de Quelerij (TKP)
  • Mark de Wijs (SPO – Nyenrode Business Universiteit)

Het nieuwe servicedocument vindt u hier. Hoe het servicedocument praktisch kan worden gebruikt leest u hier. De oproep van de Pensioenfederatie is om het document vooral als handvat te zien en op die manier te gebruiken. In bijlage 1 vindt u bijvoorbeeld een opzet van een ‘beleid samenstellen bestuur’ waarin goede praktijkvoorbeelden zijn samengebracht. Kies daaruit vooral wat u wilt en kunt gebruiken.

Presentatie
De sheets kunt u hier downloaden.

Hieronder kunt u het webinar terugkijken.