Nieuwe Kamerstukken over IORP-implementatie

Minister Koolmees heeft de nota naar aanleiding van het verslag en een nota van wijziging over de implementatiewet van de herziene IORP-richtlijn aan de Tweede Kamer gestuurd.

Via de nota van wijziging worden ten opzichte van het oorspronkelijke wetsvoorstel enkele aanpassingen t.a.v. informatievoorschriften en de openbaarmaking van bestuurlijke sancties doorgevoerd. In de nota naar aanleiding van het verslag gaat de minister uitvoerig in op vragen die zijn gesteld over o.a. bevoegdheden voor DNB en het verantwoordingsorgaan bij vestiging in een andere Europese lidstaat, de benodigde wijzigingen in de governancestructuur van pensioenfondsen en communicatiebepalingen.

De Pensioenfederatie zal de stukken nader analyseren en daarbij ook kijken naar de wisselwerking met het Besluit in verband met implementatie van de herziene IORP-richtlijn dat ter consultatie is aangeboden.

Bron: ministerie van SZW / Pensioenfederatie