Nota n.a.v. het verslag en nota van wijziging digitale overheid gepubliceerd

Staatssecretaris Knops van Binnenlandse Zaken heeft de nota naar aanleiding van het verslag en de nota van wijziging over het wetsvoorstel Digitale Overheid aan de Tweede Kamer gestuurd.

Dit wetsvoorstel is voor de pensioensector relevant vanwege gegevensuitwisseling tussen pensioenuitvoerders en de overheid om zo goed mogelijk pensioenuitkeringen toe te kennen. Ook is de digitale infrastructuur van de overheid belangrijk voor digitale communicatie tussen pensioenfondsen, deelnemers en gepensioneerden. De veiligheid, toegankelijkheid en kosten zijn daarbij van wezenlijk belang. De staatssecretaris schrijft aan de Kamer dat het integraal verbeteren van de gegevensuitwisseling tussen overheid en pensioenfondsen buiten het gestelde doel en werkingssfeer van het onderhavige wetsvoorstel valt. Volgens de Pensioenfederatie is dit juist hét meest natuurlijke en geschikte moment om daarover het gesprek te voeren en stappen te zetten om pensioenen optimaal uit te keren.

Bron: ministerie van BZK / Pensioenfederatie