Motie Van Weyenberg over diversiteit aangenomen

Een motie van het lid Van Weyenberg (D66) over diversiteit van pensioenfondsbesturen is op 24 januari aangenomen door de Tweede Kamer. De regering wordt in de motie opgeroepen om de pensioensector aan te spreken op het voldoen aan de diversiteitsnormen uit de Code Pensioenfondsen en de Kamer over de uitkomsten van deze besprekingen te informeren.

Bron: de Tweede Kamer

Aanleiding voor de motie is de rapportage 'Werken aan vertrouwen' waarin de Monitoringcommissie Code Pensioenfondsen verslag doet van het onderzoek naar de naleving van de Code in 2015. Uit de rapportage blijkt dat pensioenfondsen de Code op hoofdlijnen naleven. Uiteraard is verbetering op onderdelen mogelijk. In dat kader vraagt de Monitoringcommissie ook aandacht voor diversiteit. De rapportage van de commissie werd aangeboden door de Stichting van de Arbeid en Pensioenfederatie. De monitoringcommissie zal haar bevindingen op 9 februari 2017 toelichten op de themabijeenkomst voor leden van de Pensioenfederatie.

Bron: de Tweede Kamer