7. Klantbediening en innovatie

Het thema klantbediening en innovatie gaat over verschillende onderwerpen. Als eerste de beleving van de klant of Customer Experience: hoe zorg je dat je jouw ‘klanten’ zo goed mogelijk helpt? Het maakt daarbij niet uit of het contact telefonisch, op papier of digitaal plaatsvindt. Steeds meer pensioenfondsen communiceren vooral digitaal. Dan is het goed te weten wat wel mag en wat niet. Daarnaast onderzoeken we hoe je deelnemers kunt activeren.

Artikelenreeks Customer Experience

Ieder mens waardeert snelheid, gemak en persoonlijke aandacht in de klantbediening. Dat steeds meer pensioenfondsen Customer Experience – ook bekend als CX of klantbeleving – omarmen is dus niet zo gek. Zeker nu we overgaan naar nieuwe pensioenregels waarin het persoonlijk kapitaal voor pensioen, meer keuzemogelijkheden, transparantie en heldere communicatie centraal staan. 

Via deze artikelenreeks delen we de kennis over CX in de pensioensector. Hiervoor interviewen we leden die bewust aan hun klantbeleving werken.

  1. Luisteren als startpunt voor een klantgerichte organisatie
Gebruik van persoonsgegevens 

Communicatie is effectiever als een uiting gepersonaliseerd is. Wat mag wel en wat mag niet? En hoe onderbouwt een pensioenfonds zijn aanpak voor het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens?  

Activeren van deelnemers

Binnenkort gaat een nieuwe werkgroep van start: Activeren van deelnemers. De werkgroep begint met een onderzoek naar de verschillende invalshoeken van activatie van deelnemers. En kiest vervolgens waar we mee aan de slag gaan. Meer informatie volgt.