7. Klantbediening en innovatie (inzet alle kanalen)

Pensioenfondsen maken steeds meer gebruik van digitale communicatie. Wat mag en wat mag niet? Binnen dit thema is aandacht voor consequenties van de AVG. Ook speelt de vraag wat wel en niet ethisch is en wat deelnemers vinden passen bij de rol van een pensioenfonds.

Behoefte: Analyse van issues en aandachtspunten bij inzetten van digitale communicatie (en andere kanalen).
Doel pensioenfondsen: Zicht op consequenties van verplichtingen en mogelijke oplossingen vanuit communicatieperspectief.
Overall aanpak: Gedetailleerde analyse, toets bij juristen en risicospecialisten in de sector.
Kenmerken thema:  Doelgroepen zijn pensioenfondsen en pensioenuitvoerders.
Project
Gebruik van persoonsgegevens 

Communicatie is effectiever als een uiting gepersonaliseerd is. Wat is mogelijk? En hoe onderbouwt een pensioenfonds de gekozen aanpak met betrekking tot het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens? 

  • In voorbereiding: document waarin aandacht is voor het gebruik van persoonsgegevens in een aantal concrete en voor veel pensioenfondsen herkenbare situaties.
  • In voorbereiding: meer informatie over dit project.
  • Kartrekker van dit project: Annemarie van Hekken (Pensioenfederatie)