7. Klantbediening en innovatie (inzet alle kanalen)

Pensioenfondsen maken steeds meer gebruik van digitale communicatie. Wat mag en wat mag niet? Binnen dit thema hebben we aandacht voor de gevolgen van de AVG. Ook speelt de vraag wat wel en niet ethisch is en wat deelnemers vinden passen bij (de rol van) een pensioenfonds.

Behoefte: Analyse van aandachtspunten bij het inzetten van digitale communicatie (en andere kanalen)
Doel pensioenfondsen: Zicht op de gevolgen van verplichtingen en mogelijke oplossingen vanuit communicatieperspectief
Overall aanpak: Gedetailleerde analyse, toets bij juristen en risicospecialisten in de sector
Kenmerken thema:  Doelgroepen zijn pensioenfondsen en pensioenuitvoerders.
Project
Gebruik van persoonsgegevens 

Communicatie is effectiever als een uiting gepersonaliseerd is. Wat mag wel en wat mag niet? En hoe onderbouwt een pensioenfonds zijn aanpak voor het verzamelen en gebruiken van persoonsgegevens?  

Activeren van deelnemers

Binnenkort gaat een nieuwe werkgroep van start: Activeren van deelnemers. De werkgroep begint met een onderzoek naar de verschillende invalshoeken van activatie van deelnemers. En kiest vervolgens waar we mee aan de slag gaan. Meer informatie volgt.